För dig som vill känna dig för i Yoga-mindfulness eller få stöd att komma igång igen! Ett möjlighet att uppleva inre lugn och hitta din egen styrka. Start torsdag 5/3 i Träkvista skola, söndag 8/3 i Skå och Tappström. Gratis “prova på” i mån av plats för den som är ny, ta gärna med en vän. Mer info, tid, pris mm. finns på www.ostanlid.se/kurser Anmälan behövs: info@ostanlid.se Använd Friskvårdsbidrag!
Du är varmt välkommen!
 
Yoga finns till för alla och på våra kurser ska du känna dig välkommen både i “yogadress” och i “mjukisbrallor”! Alla har sin egen nivå utifrån sin erfarenhet och förutsättningar just nu, vi ska som lärare kunna anpassa och stödja varje individ utifrån detta!
 Det är numera väl dokumenterat att yoga ger mycket god effekt på vår mätbara fysiska hälsa. Vi får en ökad kroppskännedom, kroppen blir mer flexibel, vi får en bättre och mer medveten andning och ett lugnare sinne. Genom fokusering både i rörelser, andning och meditation minskar halten av stresshormoner och vi får mer energi över till det vi behöver göra, för att nämna några av de positiva effekterna. Men minst lika viktigt, fastän inte lika mätbart är effekter vi så småningom kan uppleva i vårt vardagsliv, våra relationer, vårt arbete. Genom en ökad förmåga att själva ta hand om vår hälsa, hantera stress och vara närvarande i nuet utan oro för framtid eller det som redan passerat, kan vi tydligare se hur vi vill använda vår energi för att utvecklas och gå vidare i ett liv där vi och vår omgivning trivs och mår bra.

Mer info, tid, pris mm. finns på www.ostanlid.se/kurser

Yoga finns till för alla och på våra kurser ska du känna dig välkommen både i “yogadress” och i “mjukisbrallor”! Det är du som bestämmer din nivå utifrån dina förutsättningar och din erfarenhet just nu, vi ska som lärare kunna anpassa och stödja varje individ utifrån detta!

Det är numera väl dokumenterat att yoga ger mycket god effekt på vår mätbara fysiska hälsa. Vi får en ökad kroppskännedom, kroppen blir mer flexibel, vi får en bättre och mer medveten andning. Genom fokusering både i rörelser, andning och meditation minskar halten av stresshormoner och vi får mer energi över till det vi behöver göra, för att nämna några av de positiva effekterna. Men minst lika viktigt, fastän inte lika mätbart är effekter vi så småningom kan uppleva i vårt vardagsliv, våra relationer, vårt arbete. Genom en ökad förmåga att själva ta hand om vår hälsa, hantera stress och vara närvarande i nuet utan oro för framtid eller det som redan passerat, så kan vi tydligare se hur vi vill använda vår energi för att utvecklas och gå vidare i ett liv där vi och vår omgivning trivs och mår bra. Varmt välkommen!